Our review of ordering with Jeulia Jewelry | Bob's Blitz

Our review of ordering with Jeulia Jewelry

Placed an order on 11/27/2020 with the Jeulia Jewelry's Official site. 2 items. $250 bucks including $9.99 for 3 day shipping. 

 Got the first of the two items...on 12/18/2020. Roughly 3 weeks later. Maybe they meant 3 week shipping. (Even the actual ship from Guangzhou, China took 4 days - it started on 12/14/20) That included our order being put on their 'priority list' on 12/9/2020 after many many complaints.

We had not seen Jeulia's BBB page before ordering.

12/19/2020, 6 days before Christmas, and no idea when the second item is going to even be ready. Emails are answered, once per day max, with open ended replies. "When is it going to be shipped?" question of last night was 'answered' this morning with, "Your item will ship when it is created."

Yet the very same item IS STILL listed on their website with a 'Order now ships out in 7-9 working days.' note and it is being advertised all over the place. (Note the number or Jeulia advertisements on Facebook, Google, et al.) So if they can have it done in 8 days where's ours from 22 days ago?

Have no requested the shipping charge be dropped and a 10% refund. We'll let you know.

Caveat emptor.

Here is their reply:
Sorry for keeping you waiting. We apologize for your delay. Since the shipping cost was paid to shipping company, we are afraid we are unable to refund to you. :( We have contacted our manager again and we are allowed to refund $35 via store credit as compensation of delay. You could use it for your future orders, which will not be expired. This is all we can apply for you. Would you accept it? If you have any other questions, please feel free to contact again.

And here is our response:

We do not accept store credit from a store we will never buy from again. You can refund as requested. 

That you paid UPS is semantics. 

 Next is an official complaint with the BBB and my attorney filing A complaint with the FTC. You have treated our payment like an interest free loan for a month. 

November 29th Jeulia should have ceased taking orders and advertising until orders from the 28th were fulfilled. Spend less time answering all your online complaints and more time filling orders.

Now? They'll refund our purchase price IF WE DELETE our reviews of them:

Sorry to hear that. Since it is peak season, the processing time is stretched, we hope for your kind understanding.  :)

If you do you want to be refunded via store credit, we will apply to refund it to your original payment account. 

But we checked you leaves negative reviews on resellerating and trust, could you kindly delete your negative reviews on https://www.resellerratings.com ;  https://businessapp.b2b.trustpilot.com , so that we can apply from our manager to refund to you.

 If you have any other questions, please feel free to contact again. 

So we contacted them again.

We want the ring. Your are periously close to the 30 day law. It should ship Easily before then as you slapped a 7-9 day ship time on NEW orders this week and now removed it. So it's in stock, right? Note if 30 days pass you have legal obligations that if not followed could lead to a fraud charge. Those obligations are to contacting the buyer and refunding the purchase price. Here is the law. If the ring is not here by December 28 our attorney will file with the FTC. We'd expect the ring but if not that is the law.

And they replied - trying to strong arm us to remove the review again.
Since it is peak season, the processing time is stretched, we have contacted our factory to speed it up for you. 

If you do you want to be refunded via store credit, we will apply to refund it to your original payment account. 

But we checked you leaves negative reviews on resellerating and trust, could you kindly delete your negative reviews on https://www.resellerratings.com; https://businessapp.b2b.trustpilot.com, so that we can apply from our manager to refund to you

 If you have any other questions, please feel free to contact again.





ⓒ2008-2021 BobsBlitz.com

Privacy Policy